ارتقای ایران در رتبه بندی اتحادیه بین المللی ریاضیات

ارتقای ایران در رتبه بندی اتحادیه بین المللی ریاضیات

 

لوگو اتحادیه بین المللی ریاضیات

جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی اتحادیه بین المللی ریاضیات از گروه 3 به گروه 4 ارتقا پیدا کرد.

با توجه به مدارک ارایه شده از طرف انجمن ریاضی ایران مبنی بر ارتقای سطح ریاضی کشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی ، اتحادیه بین المللی ریاضیات با رای قریب به اتفاق خود گروه ایران را از 3 به 4 ارتقا داد . اکنون 10 کشور کره جنوبی، استرالیا، برزیل، هند، اسپانیا، هلند، لهستان، سوئیس، سوئد و ایران در این گروه قراردارند در حالیکه 10 کشور آمریکا، چین، کانادا، فرانسه، آلمان، سرزمین اشغالی، ایتالیا، ژاپن، روسیه و انگلستان در گروه 5 قرار دارند. قابل توجه است که کشورهایی مثل آرژانتین، فنلاند، بلژیک و نروژ در گروه 3 و کشورهای هم منطقه ایران مثل ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی در گروه 1 قرار دارند.

این پیروزی بزرگ که همزمان با اعطای مدال فیلدز به پروفسور میرزاخانی بدست آمده نشانگر عزم راسخ جامعه علمی و ریاضی کشور برای رسیدن به قله های بلند علم و دانش است. چیزی که مایه نگرانی است حق عضویت انجمن ریاضی ایران در اتحادیه بین المللی ریاضیات است که با این ارتقا به 2 برابر یعنی 11000 یورو در سال افزایش پیدا می کند و این در حالیست که که حق عضویت سال 2014 هنوزپرداخت نشده و حق عضویت سال 2013 هم چند روز قبل با قرض از تعدادی از اعضای شورای اجرایی انجمن ریاضی برای جلوگیری از تعلیق عضویت ایران در اتحادیه جهانی پرداخت شد. از دولت مردان جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود با اختصاص این مبالغ که نسبت به بودجه کشور مبالغ بسیار ناچیزی است باعث ادامه روند این پیشرفت های علمی شوند.

انچمن ریاضی ایران

نویسنده مطلب: Meysam Zarei

Meysam Zarei

پاسخ دهید

6 نظر

نماینده رسمی الکسا در ایران  ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۱۵:۲۳:۱۳

هدیه ویژه : 20000 هزار بازدید واقعی با آی پی های مختلف از سایت و یا وبلاگ شما فقط 5 هزار تومان به همراه خرید آنلاین !!

دریا دل  ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ - ۲۱:۱۷:۰۹

سلام ; من دریا دل هستم وب خوبی داری خوشحال میشم به سایتم سربزنی... ثبت در وزارت ارشاد

نماینده الکسا در ایران  ۱۳۹۳/۰۶/۱۳ - ۲۲:۵۸:۳۵

1- کسب درآمد لذت یک درآمد شیرین اینترنتی !!! کسب درآمد تا 1 میلیون تومان درماه پرداخت منظم و تضمین شده 2-افزایش بازدید واقعی افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما افزایش رنک الکسا سایت و وبلاگ شما افزایش رنک گوگل سایت و وبلاگ شما قانونی شرعی حلال مورد تایید الکسا مورد تایید گوگل وبمستر

sepidar  ۱۳۹۳/۰۶/۱۴ - ۲۳:۲۱:۲۴

سلام مطالبت عالیه,دوست دارم ک اونا رو دوستامم بخونن و لایک و نشرش کنند...خوشحال میشم *

areza  ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ - ۰۶:۵۴:۲۴

برای شناخت آدمیان ، بجای کنکاش در اندیشه تک تک آنها ، بدنبال شناخت پیشوای انگاره و خرد آنها باشید . مجله اینترنتی پامپا

Nima (نا مشخص)  ۱۳۹۳/۰۶/۲۱ - ۱۸:۵۹:۴۲

Tabriiiiiik....Aliboooooood bravo Ostad.!!