زمان و نحوه برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 93-94

زمان و نحوه برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 93-94

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی در هفته اول تیر 93 خبر داد و گفت:از سال آینده آزمون راهیابی به مدارس نمونه و تیزهوشان به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در جمع معاونین آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش استان کرمان گفت:

    باید سند تحول بنیادین در دستور کار جلسات گذاشته شود و سهم هر کس در اجرایی شدن این سند مشخص شود و حتی اگر بتوانیم بخشی از این سند را اجرا کنیم، آموزش و پرورش دیگری خواهیم داشت.

    وی در مورد طبقاتی شدن مدارس و افزایش مدارس خاص و توسعه آن در سال‌های اخیر اظهار داشت: در وزارتخانه کارگروهی برای بررسی وجلوگیری از آسیب‌های این کار در نظر گرفته شده است که تجدید نظر احتمالی در آن بر اساس کار کارشناسی شده صورت می‌پذیرد.

    زرافشان کیفیت بخشی به آموزش و فعالیت‌ها در آموزش و پرورش را در دستور کار این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: در همین راستا امسال مبلغ 250 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است تا از این طریق به افزایش کیفیت در پژوهش سراهای دانش آموزی و حوزه‌های مرتبط کمک شود.

    وی از برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی در هفته اول تیر 93 خبر داد و گفت: از سال آینده آزمون راهیابی به مدارس نمونه و تیزهوشان به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

منبع: روزنامه شاپرک

 

برگزاری آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (دورۀ اول و دوم) سال تحصیلی 94-1393

به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ اول و دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 94-1393، این آزمون¬ها در روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه، و آزمون ورودی رشتۀ علوم انسانی (پایۀ دوم متوسطۀ نظری) دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان در روز 12 تیر¬ماه سال 1393 در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. 

بر اساس دستورالعملی که در تاریخ 8 بهمن 1392 به ادارات کل آموزش و پرورش استان¬ها ابلاغ شده است، ثبت نام اولیۀ داوطلبان آزمون ورودی پایۀ هفتم و پایۀ اول دورۀ دوم متوسطۀ مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ10/12/92 تا تاریخ22/12/1392و ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی رشتۀ ادبیات و علوم انسانی (پایۀ دوم دورۀ دوم متوسطه) مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ 17/3/93 تا تاریخ 29/3/1393 انجام خواهد شد. 
اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک، ضوابط و شرایط ثبت نام در قالب «دفترچة راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون» از تاریخ 3/12/92 از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان¬ها و ادارات آموزش و پرورش شهرستان¬ها و مناطق منتشر و به اطلاع دانش¬آموزان گرامی و اولیاء آنان خواهد رسید. 
گفتنی است دانش‌آموزان پایۀ سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان، از شرکت در آزمون معاف هستند.
لازم به ذکر است دانش‌آموزان پایۀ ششم ابتدایی دبستان‌های آزمایشی استعدادهای درخشان (شهرهای تهران، قم و شاهرود) جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ اول استعدادهای درخشان همانند سایر دانش‌آموزان باید در آزمون ورودی شرکت نمایند. لذا لازم است در موعد مقرر جهت شرکت در آزمون ورودی ثبت نام نمایند.

مواد آزمون تیزهوشان 93

http://s5.picofile.com/file/8112532268/mavad.jpg



نویسنده مطلب: Meysam Zarei

Meysam Zarei

پاسخ دهید

1 نظر

Bruna  ۱۳۹۴/۰۱/۱۱ - ۱۸:۱۹:۴۷

Your website has to be the elreoctnic Swiss army knife for this topic.