ابزارهای اینترنتی برای معلم

ابزارهای اینترنتی برای معلم

 امروزه بسیاری از دانش آموزان مدتی از وقت خود را در فضای مجازی به سر می برند. که اگر بتوان استفاده آنها از اینترنت را در راستای اهداف آموزشی هدایت کرد یقینا بر میزان یادگیری آنان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

تحقیقات نشان می دهد درصد یادگیری از راه شنیداری به طور میانگین 13 درصد است. استفاده از ابزارهای اینترنتی میتواند با بکارگیری بیشتر از حس بینایی و درگیر کردن دانش آموز با مطالب آموزشی (تعامل)،  درصد یادگیری را افزایش دهد::.


DropBox : اگر بخواهم اسمی خودمانی برای DropBox  بگذارم می توانم بگویم : یک فلش مموری آنلاین

با استفاده از DropBox شما قادر خواهید بود فایل های خود را در فضای وب ذخیره کنید و در صورت لزوم آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. DropBox  که یکی از بهترین ابزارهای ابری حال حاضر است (بعدا مطلبی در رابطه با ابر خواهم گذاشت) این امکان را به شما می دهد که فایل های خود را بین  همه وسایل خود (اعم از کامپیوتر، لپتاپ، تبلت ، موبایل و...) هماهنگ و همزمان کنید به این معنا که در هر لحظه یک فایل را با آخرین تغییرات اعمال شده در همه دستگاه های خود داشته باشید. البته نسخه رایگان آن 2گیگابایت فضا به کاربران اختصاص می دهد. همچنین نمونه های مشابهی هم مثل Google Drive ، SkyDrive و... هم وجود دارد اما بهترین آنها همین DropBox است.

 

Google Docs: برای استفاده از این ابزار کافی است که شما یک جیمیل داشته باشید. شما قادر خواهید بود به صورت آنلاین یک سند متنی (مانندWord)، صفحات گسترده(مانندExcel)، ارائه (مانند Power point)  ایجاد کنید. این امکان را هم دارید که به طور همزمان چند نفری بر روی یک سند فعالیت کنید که ابزار مناسبی برای تقسیم کار بین دانش آموزان است.

 

Aparat: این سایت یک سایت ایرانی است شاید بتوان گفت نسخه ایرانی یوتیوب است که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود فیلم ها و کلیپ های آموزشی خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید.

 

Testmoz : شاید به ذهن شما هم رسیده باشد که چگونه بتوانیم آزمون آنلاین برگزار کنیم. یکی از راه حل ها همین ابزار است. با ورود به این سایت می توانید یک تست آنلاین طراحی کنید که می تواند شامل سئوالات صحیح غلط، چندگزینه ای و جای خالی باشد. شما کافی است که پاسخ صحیح را در زمان طراحی مشخص کنید تا زحمت تصحیح را هم خودش بکشد. لازم به ذکر است که شما باید لینک تست خود را که ثابت است در جایی مثل وبلاگ خودتان قرار دهید تا دانش آموزان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. سایت های دیگری هم در این زمینه وجو دارد حتی شما می توانید از قابلیت فرم در Google Docs  هم استفاده کنید اما به نظرم ساده ترین ابزار همین است.

 

Scriblink : اگر در سر کلاس فرصت نکرده اید که درس را تمام کنید و یا اینکه می خواهید یک کلاس از راه دور راه بیندازید چرا از وایت بردهای آنلاین استفاده نمی کنید؟ شما می توانید یک وایت برد آنلاین از یکی از سایت های scriblink یا awwapp به صورت رایگان در اختیار بگیرید و مطالب خود را برای مخاطبان خود بر روی آنها بنویسید. کافی است که آدرس وایت برد خودتان را به مخاطبانتان بدهید یا به عبارتی آنها را دعوت کنید تا بتوانند مطالب شما را به صورت آنلاین مشاهده کنند. scriblink ابزار بهتری در این زمینه است.

نویسنده مطلب: Meysam Zarei

Meysam Zarei

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...