آموزش ریاضیات با طعم کامپیوتر

آموزش ریاضیات با طعم کامپیوتر

نویسنده کتاب : همکار خوبمان جناب آقای مهدی قربانی دبیر منطقه ۹ تهران

**************

این کتاب در شش فصل تنظیم شده است:

 1- آموزش نرم افزار GeoGebra 3.2.41

2- آموزش نرم افزار Mathematica 8

3- آموزش نرم افزار Derive 6.1

4- معرّفی نرم افزارهای ریاضی

5- فرمول نویسی در Word و معرّفی نرم افزار های تخصّصی تایپ فرمول های ریاضی

6- معرفی سایت های ریاضی

* در سه فصل اوّل کتاب، بنابر کارآیی و اهمیّت سه نرم افزار فوق، به آموزش و نحوه ی استفاده از آن ها در آموزش ریاضیات دبیرستانی (و دانشگاهی) پرداخته شده است. اهمیّت کاربرد این نرم افزارها در مقدّمه هایی که در ابتدای هر یک از فصل ها می باشند، شرح داده شده است و مطالعه ی آن ها به خواننده ی کتاب توصیه می شود. آموزش این سه فصل با ارائه ی مثال ها و فعالیّت های کاربردی صورت گرفته است و در پایان هر مبحث تمرین هایی برای انجام کار و تمرین بیشتر گنجانده شده است.

* در فصل چهارم، به معرّفی نرم افزارهای ریاضی پرداخته شده است که از نظر کارآیی حائز اهمیّت بوده و هر یک می توانند بنا به کارآیی خود، مورد استفاده ی کاربران قرار گیرند.

* در فصل پنجم، به معرّفی نرم افزارهای تخصّصی تایپ فرمول های ریاضی و نحوه ی فرمول نویسی در نرم افزار Word پرداخته شده است. دلیل اهمیّت این فصل، استفاده از فرمول های ریاضی در نگارش مقالات، تحقیقات و ارائه ی منابع آموزشی دیجیتال می باشد.

* در فصل ششم، به معرّفی سایت های ریاضی مفیدی پرداخته شده است که دانش آموزان و دانشجویان رشته های ریاضی و دیگر علاقه مندان علوم ریاضی، می توانند برای انجام تحقیقات و پژوهش های ریاضی از آن ها استفاده کنند.

نویسنده مطلب: Meysam Zarei

Meysam Zarei

پاسخ دهید

1 نظر

Piyawat  ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ - ۰۱:۳۳:۴۸

Hey, sutble must be your middle name. Great post!