http://anymath.ir

انجمن دبیران ریاضیات

آموزش مجازی ریاضیات مدارس و دانشگاه های کشور

اعداد رومی

نوشته شده توسط: Meysam Zarei در ۰۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۹
دسته بندی:  دانش پژوهان» دانش آموزان

 
 سابقه و هدف:
     
 اعداد رومی حدود 500 سال قبل از میلاد حداقل تا حدی از توسعه داده شد 
 نمادهای بدوی الفبای یونانی بودند که به ثبت نمی شود 
 لاتین است.  عمدتا با استفاده از علاوه بر این، آنها را از چپ به راست خوانده شود.
     
 نماد "I" 1 از یک انگشت مشتق شده بود.  پنج انگشت برگزار شد تا 
 نشان داد که پنج هر حال شمارش شد.  "V" پس از آن بود. 
 دست به صورت عمودی با فضای بین انگشت شست و باز 
 اولین انگشت تشکیل "V".
     
نوشته اصلی نامه یونانی "X"، و یا "چی"، به معنای 50 است، اما در بنای تاریخی 
 رونوشت از آن آسان است برای ردیابی تغییر نماد اصلی به 
 "L" و "X" به معنی 10.  یکی دیگر از تئوری "X" است که ده 1 
 در یک ردیف نوشته شده بود، و پس از آن با "X" عبور ساده 
 شمارش.  سپس "X" به تنهایی یک نسخه مختصر از 10 شد.  هنوز 
 ایده دیگر این است که "V" به نظر می رسد مانند نیمه بالای "X"، به عنوان 5 نیم است 
 10.  دیگر از دانشمندان فکر می کنم که "V" دو برابر با وارونه "V" 
 به معنای 5 بار در 2 یا "X".  "C"، نشان می دهد 100، از لاتین نفوذ 
 کلمه "centum"، صد.  (همچنین قرن، صدمین، و غیره) "M" 
 از MILLE "، یک هزار.  اعداد بزرگتر، مانند 5،000، نشان داده شده است 
 قرار دادن یک نوار کوچک به نام "پرش" بالاتر از "V" نماد، 
 نشان می دهد ضرب توسط 1،000.
     
 تا همین اواخر بر اساس اعداد لاتین برای 1،000 معمولا استفاده می شود، "CI بود 
 به عقب C "، مشتق شده از یونانی" فی "، یا" من "در سوار 
 "O".  نیمی از این نماد، "من به عقب C"، به "D" برای 500 منجر شد، نیمی
 1،000.
     
 به طور کلی، رمز گشایی اعداد رومی بسیار ساده است.  
 بزرگترین عدد در سمت چپ، با اعداد نزولی در حال حرکت به 
 سمت راست.  شماره اضافه می شوند که شما بروید، همانطور که در این مثال دیده می شود: 

 CCLXVII: 200 + 50 + 10 + 5 + 1 + 1 = 267 

 MMMCCLXXXI: 1،000 + 1،000 + 1،000 + 100 + 100 + 50 + 10 + 10 + 10 + 1 
             = 3،281

 DCCXVII: 500 + 100 + 100 + 10 + 5 + 1 + 1 = 717
     
 به جای ادامه برای اضافه کردن 1 به 4 (IIII ") یا 9 (" VIIII)، 
 تفریق در محاسبه اعداد به گنجانده شد 
 ساده و کوتاه شدن اعداد به دست آمده است.  بنابراین، 4 نشان داده شده است 
 "IV"، یا 5 منهای 1.  بر اساس اعداد کوچکتر قبل از ابزار بزرگتر 
 تفریق کنید.  "IX" 9 یا 10 منهای 1 است.  "XL"، 50 منهای 10 40 90 
 XC، 100 منهای 10، "سی دی" 400، و یا 500 منهای 100؛ و "CM" 900 است، و یا 
 1،000 در منهای 100.  دانش آموزان می توانند این اصل را دنبال تفریق
 صورت می گیرد تنها زمانی که بر اساس اعداد کوچکتر قبل از بزرگتر، 
 و شامل 4 و 9 در مقادیر محل های مختلف.
     
 بدیهی است، از جنبه های دست و پا گیر از اعداد رومی یکی از اصلی است 
 دلایل است که آنها که توسط سیستم عربی در روزانه ما جایگزین 
 زندگی ریاضی است.  اعداد رومی به عنوان بخشی از مهم باقی می ماند
 گذشته فرهنگی جهان است، و یک راه منحصر به فرد برای بیان اعداد.

 منابع:  

 بسیاری از دایره المعارفها حداقل برخی اطلاعات در مورد اعداد رومی، 
 و چندین کتاب اعداد رومی برای دانش آموزان مناسب است. 
 سه پیشنهاد:
     
 _Number هنر - سیزده 1 2 3 از سراسر world_، توسط لئونارد 
 اورت فیشر، منتشر شده توسط چهار باد پرس، نیویورک، نسبتا 
 مروری پیچیده از سیستم های عددی در جهان.

 _Signs ها و نمادها سراسر World_، توسط الیزابت Helfman، منتشر 
 Lothrop، لی و شرکت شپرد، NY، فصل در اعداد بسیاری از 
 فرهنگ ها.  یک بخش بسیار کوتاه در اعداد رومی وجود دارد، اما بزرگ 
 معامله از اطلاعات کلی در مورد شمارش و ریاضیات 
 برنامه های کاربردی در سراسر جهان.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

نوشتن دیدگاه