سوالات متداول شما پیرامون کنکور کارشناسی ارشد

سوالات متداول شما پیرامون کنکور کارشناسی ارشد

توضیحات : با سلام فارغ التحصیل رشته نرم افزار کامپیوتر هستم و برای آزمون ارشد می خوام شرکت کنم می خوام دانشگاه سراسری شیراز قبول شم نمیدونم گرایش هوش رو انتخاب کنم یا نرم افزار؟ شانس قبولی کدوم یکی بیشتره؟ و درساش آسونتره؟ لطف کنید منو راهنمایی کنید
پاسخ : سلام از نظر سادگی گرایش نرم افزار و هوش، تفاوتی در قبولی و در درس ها وجود نداره هر کدام خصوصیت خاصی دارند. اکثر داوطلب هایی که در گرایش نرم افزار نتیجه خوبی گرفته اند، گرایش هوش هم به نسبت نتیجه خوبی می گیرند و در انتخاب رشته گرایش هوش را هم انتخاب می کنند. معکوس این قضیه نیز صادق است. در دروس تخصصی نرم افزار، درس هایی که مربوط به سخت افزار بشه وجود ندارد و اکثر داوطلب ها به این دلیل بر روی این گرایش سرمایه گذاری می کنند. در گرایش هوش به دلیل داشتن مدارالکتریکی، افرادی بیشتر این گرایش را مد نظر دارند که با این درس راحت هستند. به نظر بنده، شما بهتر است ابتدا بررسی کنید که با درس های کدوم گرایش راحتتر هستید و سپس بر روی همان وقت بگذارید. موفق باشید.

 

ادامه ی سوالات در ادامه ی مطلب قابل مشاهده است.

توضیحات : سلام.رشته ی کارشناسی من نرم افزاربوده.من ازابتدای تابستون باافرادزیادی مشورت کردم وترم پیش دربعضی ازکلاس های نصیرشرکت کردم ولی متاسفانه هنوزسردر گمم. دوره ی کارشناسیم رودردانشگاه الزهراگذروندم ومعدلم هم 17. دلیل سردرگمی من اینه که هیچ کس اطلاعات کاملی ازمحتوای گرایش های ارشدنداره. من به بیشتر دروس دوره ی کارشناسیم علاقه مندبودم. مشکل اصلی من ریاضیاته چون درکنکورکارشناسی هم درصدم پایین بود(30درصد) به همین دلیل قصدداشتم رشته ی IT گرایش شبکه بخونم ولی باخوندن جزوه ی شبکه ی دکتر حقیقت فهمیدم شبکه اون چیزی که من فکرمی کردم نیست.من به مباحث مخابراتی علاقه ای ندارم. حالا فقط مونده گرایش IT. می خوام بدونم که دروس این گرایش شبیه کدوم یک ازدرس های دوره ی کارشناسیه واینکه بیشترشبیه کدوم گرایش کامپیوتره وآیااین گرایشم مباحث برقی داره؟ دوره ی دکتراهم درایران داره؟ درضمن من معمولامدیرموفقی هم نیستم. با همه ی این حرفا به نظرشمااگرمن سال دیگه با تلاش متوسط برای هوش بخونم باتوجه به اینکه ریاضیاتم خیلی خوب نیست آیا امکان قبولیم دردوره ی روزانه وجودداره؟ پیشاپیش ممنونم
پاسخ : سلام در مورد گرایش IT ، از نظر مباحث درسی رشته تجارت و IT نزدیک به رشته مدیریت است بعضی درس هایی که در این رشته ارائه می شود مانند تجارت الکترونیک، بازاریابی اینترنتی، … می باشند. البته بقیه درس های آن شبیه به گرایش شبکه می باشد مانند شبکه های کامپیوتری، داده کاوی و … . درس هایی که در بالا گفته شد شباهت زیادی به درس های کارشناسی ارشد ندارند و از نظر کلیت کاملا با نرم افزار تفاوت دارند. در مورد دکتری، هنوز برای این رشته دکتری تعریف نشده است. به نظر بنده با شرایط شما بهتره روی کامپیوتر سرمایه گذاری کنید. با مطالبی که شما بیان کردید رشته کامپیوتر برای ادامه تحصیل برای شما بهتره. در مورد شرکت در رشته کامپیوتر الان برای شروع کردن دیر نیست با برنامه ریزی و وقت مناسب می تونید امسال هم قبول بشید. در مورد ریاضیات نگران نباشید زیرا اکثر داوطلب های رشته کامپیوتر ریاضیات خوبی ندارند و با برنامه ریزی روی بعضی از دروس ریاضیات می تونید نتیجه قابل قبولی از این درس ها بگیرید. موفق باشید.
 
توضیحات : سلام من فارغ التحصیل رشته نرم افزار با معدل 16 از دانشگاه شهید باهنر کرمان هستم در حال حاضر شاغل می باشم با روزی 6 تا 8 ساعت مطالعه و شرکت در دو و یا سه کلاس کنکور می توانم امیدی به قبولی داشته باشم ؟ با تشکر از سایت خوبتون…..
پاسخ : سلام بله شما در صورت برنامه ریزی مناسب و خوب مطالعه کردن می تونید براحتی قبول بشید. فقط یک نکته را دقت کنید و آن این است که حتما برای مطالعه درس ها را اولویت بندی کنید و نسبت به اولویت درس ها را بخونید. موفق باشید
 
توضیحات : سلام خسته نباشید من دانشجوی کامپیوتر هستم و ترم اینده فارق التحصیل می شوم اما با معدل 13 می خواستم در کنکور ارشد 90 شرکت کنم اما پایه ام ضعیف است از لطفا مر راهنمای کنید
پاسخ : سلام پایه دانشگاهی در آزمون کارشناسی ارشد تاثیری ندارد. افرادی که قبول میشن بیشتر مطالب با اهمیت بالاتر را مطالعه کردند. به شما هم پیشنهاد می کنم برای مطالعه و برنامه ریزی درس ها و مطالبی را بیشتر مطالعه کنید که در آزمون های کارشناسی ارشد بیشتر از آن ها سوال آمده و سوالات آن ها استانداردتر می باشد. برای اولویت بندی درس ها بنده در پیغام های قبل چند بار اولویت پیشنهادی درس ها را بیان کرده ام. مطالعه این اولویت بندی و منابع به شما کمک خوبی می کند. بعد از مطالعه اگر باز سوالی داشتید بفرمایید تا خدمتتون جواب بدم. موفق باشید.
 
توضیحات : با سلام و خسته نباشید من کارمند بانک می باشم. می خوام ادامه بدم برای ارشد. با این وقتی که دارم شما صلاح می بینید برای آزاد بخونم یا پیام نور . هدفم فقط قبول شدنه . مهم نیست کجا (آزاد یا پیام نور) ارشد نرم افزار می خوام. لیسانسم نرم افزار بوده. کدوم راحتتر قبولی می ده؟ ممننون میشم جوابمو بدید. با تشکر
پاسخ : سلام قبولی در فراگیر پایم نور نسبت به آزاد راحت تر می باشد. پیشنهاد می کنم بر روی فراگیر وقت بگذارید. موفق باشید.
 
توضیحات : سلام،اول از همه بابت راهنمایی و مشاوره ممنونم. چند تا سوال داشتم و به راهنمایی و کمکتون نیاز دارم.کارشناسی نرم افزار با معدل 14 دارم و برای ارشد اول میخواستم it شرکت کنم چون ریاضیات نداره اما تحقیق که کردم دیدم قبولیش سختره.نظرتون در مورد قبولیه it چیه؟کلا سوالم اینه که اگر واقع بین باشیم امکان قبولی ارشدنرم افزار یا it توی این 4 ماه هست؟برای من که اصلا ریاضیاتم خوب نیست باید چه کرد؟آیا واسه ارشد باید هر 4 تا درس ریاضیات رو خوند؟و روی همه به یک اندازه وقت گذاشت؟ انقدر منابع زیاده آدم نمیدونه کدوم رو بخونه.برای نرم افزار کدوم منابع رو پیشنهاد میدید؟ نظرتون راجع به شرکت در کلاس چیه؟چون به نظر من کلاس برای کسی مفیده که یا پیش مطالعه داشته یا بعدا قصد مطالعه داشته باشه که توی این 4 ماه عملا هیچ کدوم امکان پذیر نیست. باز هم بابت راهنمایی از شما تشکر میکنم.
پاسخ : سلام به نظر بنده رشته کامپیوتر برای شما رشته بهتری می باشد. برای قبولی با شرایط شما یک پیشنهاد دارم که به صورت زیر خدمتتون مطرح می کنم : اول از همه اینه که شما یک سری درس ها رو در این مدت بسیار کم مطالعه کنید و یک سری درس ها را خوب مطالعه کنید. این درس ها همراه منابع به صورت زیر می باشد: درس های با اهمیت بالا که پیشنهاد می کنم تا زمان آزمون سراسری برای آن ها برنامه ریزی شود : 1- مدار منطقی : فقط کتاب پوران – مهندس یوسفی 2- نظریه زبان ها و ماشین ها- فقط کتاب پیتر لینز ترجمه دکتر صادق زاده- حل تمرینات این کتاب 3- ساختمان داده فقط کتاب مقدمه ای بر الگوریتم ها CLRS (فصل های 2-3-4-6-7-10-11-12-پیوست B(گراف و درخت) تمرینات این کتاب بسیار اهمیت دارد. 4- کامپایلر- فقط کامپایلر دکتر قاسم ثانی(دانشگاه شریف) 5- پایگاه داده-پایگاه داده مقسمی 6-الگوریتم – کتاب CLRS (فصل های 2-3-4-7-8-9-15-16-22-23-24-25) فصل 22 از اهمیت بالایی برخوردار است. 7- ریاضی مهندسی : فقط ریاضی مهندسی-مهندس کریمی(نصیر) درس های بالا رو باید وقت بذارید و اگر می بینید کلاس به شما کمک میکنه اگر در درس هایی مانند طراحی الگوریتم و نظریه زبان ها و کامپایلر کلاس بتونید برید خوب می باشد. درس های بالا نسبت به اولویت شماره گذاری شده اند. درس های با اولویت پایین : 1- سیستم عامل : سیستم عامل دکتر حقیقت (فصل مدیریت حافظه و حافظه مجازی) 2-معماری : کتاب پترسن یا جزوه دکتر اجلالی(نصیر) (فصل های پایپ لاین و حافظه ها) 3- محاسبات عددی : کتاب دکتر نیکوکار 4-گسسته : کتاب ROSEN (ترجمه ندارد) 5- آمار و احتمال : کتاب مهندس طورانی(پارسه)(فصل های آخر مربوط به آمار) 6-برنامه سازی : جزوه نصیر -مهندس طالبی(بسته های آموزشی) این درس ها را اگر فقط یک بار مرور جزیی کنید هم اشکالی ندارد ولی پیشنهاد می کنم هیچ درسی را حذف نکنید حتی اگر وقتتان محدود است یک مرور سریع بر روی آن ها داشته باشید بخصوص بر روی فصل های داخل پرانتز. سعی کنید قبل و بعد از مطالعه درس ها به خصوص درس های با اهمیت بالاتر تعدادی تست ببینید و بعد از مطالعه درس سعی کنید این تست ها را حل نمایید. با تلاش و با برنامه ریزی و اولویت بندی درس ها شما هم می تونید رتبه خوبی بیارید. موفق باشید.
 
توضیحات : سلام. من می خوام تو کنکور معماری کامپیوتر شرکت کنم. با فرض مساوی بودن سطح دانشجو در همه دروس و با توجه به اساتید این ترم نصیر! به نظرتون شرکت در کلاس کدوم درس ها ضروری تره؟ ممنمون
پاسخ : سلام من پیشنهاد می کنم دروس مشترک رو بیشتر وقت بگذارید. به نظر بنده شرکت در کلاس های نظریه زبان ها و معماری نتیجه خوبی خواهد داشت. برای ریاضیات هم شرکت در کلاس ریاضی مهندسی رو پیشنهاد می کنم. موفق باشید.
 
توضیحات : سلام،من قصد دارم امسال در رشته امنیت اطلاعات امیرکبیر،روزانه قبول بشم، یعنی تقریبا رتبه 1-10 می خواستم، می خواستم بهترین منابع هر درس رو بهم معرفی کنین
پاسخ : سلام بهترین منابع که در بازار هستش و به نظر بنده مناسب می باشد به صورت زیر می باشد : نام درس منابع زبان زبان عمومی و تخصصی کتاب 504 تافل دروس مشترک ساختمان های گسسته کتاب ریاضیات گسسته Rosen کتاب ریاضیات گسسته گریمالدی ساختمان داده ها کتاب مقدمه ای بر الگوریتم ها CLRS کتاب ساختمان داده پارسه طراحی الگوریتم ها کتاب مقدمه ای بر الگوریتم ها CLRS جزوه دکتر حاج سید جوادی دانشگاه اراک مهندسی نرم افزار کتاب مهندسی نرم افزار، پرسمن شبکه های کامپیوتری کتاب شبکه های کامپیوتری تننباوم، ترجمه ی دکتر پدرام 3000 مسئله ی حل شده در شبکه های کامپیوتری و انتقال داده، دکتر فتحی و مهندس صفائی. تخصصی امنیت و شبکه اصول طراحی پایگاه داده ها پایگاه داده ها، مقسمی هوش مصنوعی هوش مصنوعی، نوشته راسل و نوروینگ سیستم عامل کتاب سیستم عامل تننبام، ترجمه دکتر حقیقت کتاب سیستم عامل مقسمی معماری کامپیوتر کتاب معماری کامپیوتر پترسن کتاب معماری کامپیوتر مهندس یوسفی موفق باشید.
 
توضیحات : سلام خواستم بدونم مدرک دانشگاه مالک اشتر مورد تایید وزارت علوم هست ودر کل چطور دانشگاهی هست در مقطع ارشد؟
پاسخ : سلام بله مدرک این دانشگاه معتبر است و این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم می باشد. موفق باشید.
 
توضیحات : سلام من سال گذشته در کامپیوتر و IT رتبه ای حدود 5000 گرفتم(هرچند حدود 2 ماه بشتر مطالعه جدی نداشتم) حالا امسال برای آخرین بار شروع به مطالعه کرده ام. اصلا امیدی هست؟ من کلاس آمار ، معماری و نظریه نوشتم.و در هیچ آزمونی ثبت نام نکردم. (البته به هیچ کدام از دروس ریاضی تسلط کامل ندارم.) 1)این ترتیب کلاسی برایم مفید است یا کلا بیهوده ست؟ آزمون چی؟ 2)به برنامه ریزی درسی لازم دارم. می تونید راهنماییم کنید یا حتی المقدور برنامه ای برام تدوین کنید؟ 3)با مطالعه خلاصه هایی که برای آزمون پارسال نوشته بودم شروع کردم، بعدش چی باید بخونم؟ کتاب تست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ : سلام با تلاش و برنامه همیشه امید به قبولی وجود داره. 1- ترتیب کلاس ها معماری و نظریه خوبه ولی آمار شاید خیلی تاثیر گذار نباشد. البته بستگی به شما دارد اگر فصل های آخر آمار را مطالعه کنید و تست های آن را حل کنید و در سر کلاس اشکالات خودتون رو در این قسمت ها رفع کنید می تونید از این درس نتیجه بگیرید. 2 و 3- برای برنامه ریزی ابتدا درس ها را اولویت کنید و سپس نسبت به اولویت برنامه ریزی کنید. حتما تست زدن را از ابتدا همراه با مطالعه درس ها شروع کنید. اولویت بندی را در پیغام های قبل توضیح دادم میتونید از اون استفاده کنید. موفق باشید.

 منبع : سایت کنکور

نویسنده مطلب: Meysam Zarei

Meysam Zarei

پاسخ دهید

1 نظر

Awddf  ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۲۱:۳۷:۰۱

Haha, shouldn't you be charging for that kind of kndgelowe?!